Op onderhoud met Tom De Swaef – Verantwoordelijke receptie naverkoop bij Jorssen Noord - jorssen

Op onderhoud met Tom De Swaef – Verantwoordelijke receptie naverkoop bij Jorssen Noord

Al ruim 2,5 jaar is Tom verantwoordelijk voor het receptieteam van Jorssen Noord. Samen met zijn team zorgt hij voor een optimale planning van de verschillende onderhouds/herstellingswerkzaamheden en een vlotte dienstverlening. Oplossingsgericht denken en ontzorgen staan hierbij centraal.


“Het leukste aan mijn job is dat ik de klanten kan ontzorgen én dat het ook duidelijk is voor de klanten dat we hier zijn om hen te helpen waar dit nodig is. We zitten in een service verlenende functie. Naast kwaliteit is klantbeleving voor ons erg belangrijk”


Hoe ziet een dagelijkse dag eruit?

Mijn dag is meestal goed gevuld. Ik help mee met het opvolgen van klanten en stuur en begeleid het team waar nodig.

Onze job is zeer variabel. Zo heeft Corona er bijvoorbeeld voor gezorgd dat de proactieve opvolging van klanten nog belangrijker is geworden. Dit zodat klanten zeker tijdig op onderhoud komen (wat ook met de minder gereden kilometers omwille van meer thuiswerk belangrijk is).

We werken hier ook met een super tof team, waardoor de sfeer altijd goed is en we bij Jorssen geen doorsnee dagen kennen.

Wat wordt er verwacht van een verantwoordelijke naverkoop?

Mijn takenpakket is redelijk uitgebreid en gevarieerd, wat het net zo aangenaam en uitdagend maakt. Dagelijks ben ik bezig met de algemene opvolging van klanten en het aansturen van ons receptieteam. Daarbuiten zorg ik ook voor de opvolging van de dagelijkse planning, het bewaken van de bezetting, het inplannen van opleidingen, het opvolgen van depannages enz. Het is tevens zeer belangrijk om het moreel van het team te bewaken zodat er een positieve sfeer hangt op de werkvloer. 

Deze maand komen de pitstops er weer aan, wat kunnen onze klanten hiervan verwachten?

We willen onze klanten snel en gemakkelijk helpen bij het verwisselen van hun banden. Dit door met meerdere techniekers aan de wagen te werken. Zo kunnen we klanten normaal gezien al binnen de 30 minuten verder helpen. Vanaf 18 maart starten we met de bandenwissel van winter- naar zomerbanden. Tijdens het korte wachten, kunnen de klanten genieten van een koffie in onze business lounge.

Wat als ik als klant ‘vergeet’ mijn onderhoud in te plannen?

Er bestaat zoiets als een “Tele Ticket Service”. Hierbij staat het ontzorgen van de klant centraal. We gaan dus proactief de klant contacteren en melding geven van wat de wagen nodig heeft qua onderhoud. Op deze manier weten we ook perfect wat er gedaan moet worden en welke onderdelen er eventueel nodig zijn en kan dit ook klaar gezet worden. Zo verliezen we zelf zo weinig mogelijk tijd en kunnen we de klant zo efficiënt mogelijk verder helpen.

Waarom zeker geen onderhoud uitstellen?

Om maximaal van de garantie te kunnen genieten dienen onderhoud en herstellingen aan een wagen volgens de specificaties van de fabrikant en strikt volgens de voorgeschreven onderhoudsintervallen te worden uitgevoerd.

Verder is het natuurlijk voornamelijk om je wagen goed te verzorgen, net zoals hij dit ook voor jou doet. Hierdoor blijft de wagen ook betrouwbaar en ben je zeker van geen uitgestelde problemen die later erger terugkeren.

Tot slot wordt BMW Road Assist 24/7 bij elk onderhoud bij Jorssen gratis verlengd of opnieuw geactiveerd (wanneer het onderhoudsinterval niet overschreden werd). Dit voor de periode tot het volgende onderhoud of olieservice aangegeven door uw boordcomputer. Zo genieten onze klanten van een levenslange bijstand. 

Waarom zouden mensen dan best niet met hun winterbanden in de zomer rijden?

Wel, het is zeer belangrijk om te weten dat een winterband minder goed functioneert in warmere temperaturen. Vanaf dat het ongeveer 7 graden is dan slijten de winterbanden veel sneller af. Winterbanden hebben bij warm weer minder grip op een gewone weg tegenover zomerbanden. We willen uiteraard dat al onze klanten veilig op de baan kunnen rijden, daarom dat we toch echt aanraden om te veranderen.