Het Jorssen Salon door de ogen van sales manager Jimmy Janssens. - jorssen

2021

Het Jorssen Salon door de ogen van sales manager Jimmy Janssens.

Jimmy Janssens
Sales Manager Jorssen Zuid

Jimmy Janssens is zeker geen onbekend figuur binnen ons bedrijf. Al 21 jaar zet hij zich dagelijks in voor de verkoop binnen Jorssen. Als Sales Manager geeft hij sturing aan de sales afdeling en aan de commerciële richting van het bedrijf.


Hoe verliep tot nu toe het Jorssen Salon?

Tot op heden verliep het salon heel goed. We zijn in januari met een bang hart aan de editie begonnen, gezien het autosalon in Brussel niet doorging. We vroegen ons af in welke mate dit een invloed ging hebben op het koopgedrag van de mensen en of ze bereid waren om rechtstreeks de verplaatsing naar onze concessie te maken. Uiteindelijk is het toch zeer goed verlopen en kunnen we spreken van een goede maand. We hebben minder bezoekers over de vloer gekregen tegenover andere jaren, maar hebben verhoudingsgewijs meer wagens verkocht.

Hebben klanten in deze speciale periode überhaupt interesse in het aankopen van een nieuwe wagen?

Wij hebben het gevoel van wel. Mensen hebben minder om handen in deze periode. Het kopen van een wagen helpt dan ook om hun gedachten te verzetten. Momenteel kunnen mensen minder geld uitgeven aan reizen, etentjes op restaurant of op café gaan, enz. Ook in het vooruitzicht naar de toekomst biedt een wagen meer perspectief, gezien je zo wel veilig kan reizen en je toch nog dat gevoel van vrijheid en keuze hebt.

Was alles corona proof?  

Jazeker hoor. Vanaf de eerste dag vorig jaar half maart is onmiddellijk alles in gang geschoten opdat we corona proof konden blijven werken. We beseften toen al goed genoeg dat dit in het belang was van zowel onze medewerkers als van onze klanten. 

We zijn goed voorzien van mondmaskers, plexiglazen tussenwanden, hand en gewone ontsmetting, onze wachtruimte corona proof opgesteld, regels die duidelijk zijn voor iedereen d.m.v. signalisatie, duidelijk aangegeven welke wandelroutes moeten genomen worden, zorgen dat er een veilige afstand kan bewaard worden, enz. Elke mogelijke maatregel is genomen om zo snel en veilig mogelijk verder te blijven werken. We gaan zelfs nog iets verder. Zo blijven in onze verkoopkantoren de mondmaskers ook achter plexiglas aan en wordt er geen drank geschonken in de kantoren. Onze klant mag deze wel nuttigen in de wachtruimte indien gewenst. Voor de afdelingen doen we waar het mogelijk is aan telewerk om zo het besmettingsgevaar nog meer te beperken.

De salon deals zijn verlengd. Kunnen klanten écht deals doen? 

Absoluut, het is niet omdat Brussel niet door is gegaan dat de voorwaarden er niet zijn. Brussel is door de jaren heen geëvolueerd van een koop- naar een kijk salon en met het ontbreken van een autosalon te Brussel dit jaar, hebben invoerders volop ingezet op trafiek naar de showrooms. Daar zijn de koopjes te doen, het is nu meer dan ooit het moment om voor een wagen te komen kijken als je er mee in je achterhoofd zit. En zeker nu de salon deals verlengd zijn, zou ik in elk geval niet langer twijfelen.

Wat geef je nog graag mee?

In onze concessie merken we dat ons cliënteel zich goed aan de maatregelen houdt en daar willen we hen dan ook voor bedanken. Verder zijn we in deze onzekere tijden er toch in geslaagd om in onze concessie Jorssen Noord te Merksem een Pop-up store voor MINI te openen. We ondervonden dat hier toch veel vraag naar was. Nu kunnen we ook hier de mensen verder helpen in plaats van hen altijd maar te moeten doorverwijzen naar Aartselaar. Zo kunnen we ons portfolio met MINI weer wat uitbreiden en bieden we dit nu over heel de regio Antwerpen aan.